E-mailmarketing automation is een geavanceerde manier van e-mailmarketing. Zo worden verschillende e-mails ingesteld om automatisch na een bepaalde actie of tijdstip te worden verzonden.
Wanneer automations inzetten?
Via een automation kan je toekomstige klanten overtuigen door op regelmatige basis goede informatie te delen. Wat heel gebruikelijk is bij bijvoorbeeld het weggeven van een e-book is om kort daarna verschillende mailings te verzenden om een ander betalend aanbod te doen. Door eerst je kennis te geven kan je zo op een automatische manier mensen overtuigen om van je te kopen.
Wanneer je een webshop hebt kan je ook bijvoorbeeld een herinneringsmail verzenden wanneer ze je website verlaten en hun bestelling nog niet hebben voltooid. Dit kan natuurlijk enkel als de persoon reeds klant is of je de gegevens al hebt.
Hoe kan ik een automation opzetten?
Een automation kan je opzetten via verschillende tools. Onze Email-Service.be tool heeft op dit moment nog geen ondersteuning voor automations. Dit is in ontwikkeling en wordt eind Q1 of begin Q2 2021 verwacht. Je zal een automation kunnen aanmaken via de campagnes zoals je ze nu reeds maakt.