Wat is e-mailmarketing?

E-mailmarketing is zoals het woord zegt, marketing door het verzenden van e-mails. Deze vorm van direct marketing kan je vergelijken als het verzenden van brochures per post of het telefonisch benaderen van contacten. E-mailmarketing is eenvoudiger en sneller op te zetten en uit te voeren.

Waarom moet ik aan e-mailmarketing doen?

E-mailmarketing moet je doen om eenvoudig al je klanten of contacten te bereiken. E-mailmarketing is één van de goedkoopste marketing opties als je een lijst hebt met e-mailadressen. In de laatste jaren is het wel iets moeilijker geworden door versteningen van wetgevingen zoals de introductie van de GDPR.  Wanneer je een klanten of contact lijst hebt kan je zeer eenvoudig je diensten of producten voorstellen. Wanneer je af en toe een mailtje stuurt naar al je klanten kan je nieuwe producten uitlichten of hen herinneren dat je ook nog andere diensten aanbied dan welke ze hebben aangekocht. Zo bereik je meer zichtbaarheid en is de kans veel groter dat je een bestande klant opnieuw kan overtuigen is van je te kopen.

Hoe start ik met e-mailmarketing?

Starten is heel eenvoudig en je hebt eigenlijk niets nodig buiten je e-mail client. Je kan ook tools gebruiken zoals Email-Service.be om het proces te vergemakkelijken. Via een tool zoals de onze wordt er rekening gehouden met de geldende regelgevingen en best practices. Ook kan je zo instellen dat bijvoorbeeld een e-mail automatisch op een bepaald moment verzonden moet worden. Zo moet je er zelf niet aandenken!

Waar moet ik opletten?

E-mails verzenden is heel eenvoudig, maar je moet natuurlijk er voor zorgen dat je niet als SPAM aanzien wordt of spammerig overkomt. Ook zijn er zaken zoals SPF, DMARC en DKIM die je technisch moet instellen. Of zijn er wetgevingen zoals de GDPR.

Start nu met e-mailmarketing!

Probeer eerste 14 dagen gratis!

Registreer